Blog Arşivi

7 Ocak 2017 Cumartesi

NASIL BAŞLADI?

 

Yurtdışında kısa süreli bulunmanın ötesinde, biraz keşif belki değişiklik istememle başladı, zaten aklımda vardı ama nasıl yapacağımı bilmiyordum…
Derken sosyal çevremin geniş olmasından dolayı bir şekilde avrupa gönüllü hizmetinden haberdar oldum
Başta inanamadım tabi ” Hadi canım sendeeee! ben gidicem gönüllü çalışıcam onlarda benim herşeyimi (uçak biletim, vizem dahil) karşılayacaklar haa !!” dedim.
İnanması zordu ama doğruydu, Avrupa Birliği Erasmus+ kapsamı atında 18-30 yaş arası gençlere süper bir fırsat sunuyordu, paran olmasına hatta ve hatta yabancı dilinin olması gerek bile yoktu.
Bunu öğrendiğimde yeni atanmış, taze bir okul öncesi öğretmeniydim, Kpss’yi geçmiş, atanmış falan altın bilezik kolumda geziyordum , ama fırsat süperdi. Hemen ne mi yaptım tabi ki yönetmeliklere çalışmaya başladım.
stock-illustration-15222249-teacher-woman
Ve öğrendim ki memuriyetin 5. yılında ücretsiz mazeretsiz izin alabiliyormuşuz HAHAHAHAHAHA
Süper di mi?
Evet sen , eğer memursan sen de 5. yıl bitiminde kimseye bir mazeret göstermeden tabi maaş almadan 12 aya kadar izin alabiliyorsun. 🙂
Sonra 5. yılıma ulaşmayı bekledim, ulaşır ulaşmazda hemen forumları, siteleri araştırdım ve kafamı karıştırdım
Net bir bilgi almak ve profesyonel bir şekilde yönlendirilmek için gönderici bir kuruluş ( sending organisation ) buldum kendime.
Ta taaa karşınızda Genç Tur        ekran-alintisi
Radevu alıp hemen gittim, gitmeden önce kendiniz hakkında kısa bir bilgi hazırlıyorsunuz, daha sonra onların sitesinden elde edeceğiniz bir CV örneği ile CV’nizi  ve motivasyon mektubunuzu (benimkini isterseniz size seve seve veririm, zira niye paylaşmıyorlar anlamıyorum ) tamamladıktan sonra görüşmeye gidiyorsunuz, size başvuru yollarını anlatıyorlar, hangi web adresinden başvuracağınızı , başvururken tarihlere falan dikkat etmeniz gerektiğini faan söyüyorlar tabi en güncel projeler facebook gruplarında ve sayfalarında var  ( ben ordan buldum da ) .
Sonra projeleri buluyorsunuz, derya deniz hatta, ama konusu, zamanı ülkesi ve şartları size en uygun olanı seçemeye çalışın
Amaaaaan  çamurdan olsun evropa olsun demeyin, şu an deperesyona girip çıkıyorum, evropa sizi büyük bir hayal kırıklığına uğratabilir, hatta sık sık geri dönmek isteyebilirsiniz, araştırdığım kadarıyla kötü deneyimini yazan pek görmedim dişinizi sıkın falan demiyorum, demiycem de, sadece dikkatli olun benden demesi!!
Yani ne istediğinizi, hangi konu ile ilgilenebileceğinizi ve çalışabileceğinizi bilin

Proje tam size göre, sizin için tuttukları evin resmini falan istediniz o da süper ama çalışacağınız kurumda kimse ingilizce bilmiyorsa ne olacak? Topu size atma hatta kötü giden projenin sorumlusu sizi yapma ihtimalleri çok yüksek bilginize ( problemlerimi ayrı bir başlık altında ayrıca yazıcam )
Ben yaklaşık 60-70 projeye mail atmışımdır, sadece 1 ülkeden olumlu cevap aldım ve çok sorgulamadan kabul ettim ( ah evropa aşkı, kalple ne yapsam mutlu olamadım zaten ) Aslında 1 senem daha vardı bekleyebilirdim ama iş hayatım hariç sabırlı olmayı bir türlü öğrenemedim, öğrenirsem hayatım biraz daha iyi olabilir bence.
Kabul aldığım proje bir anaokulunda çalışmak üzerineydi, zaten hali hazırda okul öncesi öğretmeniydim ve 8 yıllık deneyimim vardı, onlar için süper bir fırsattı  ( bende süper yeni şeyler öğreneceğimi zannediyordum ha-ha ) bir skype görüşmesi yaptık bende ” ay tamam bir düşüneyim falan ” dedim ( havalara gel )
Derken süreç başladı, yazışmalar , evraklar, vize başvuruları , izinler derken kendimi Kwidzyn’de buldum
Bir daha ki yazımda sizlere Polonya maceralarımı anlatacığım
Polonya da Evs
falan fistan
görüşmek üzre

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder